Egy új kozmetikai készülék megvásárlása nagy öröm a szakember számára. Az alábbiakban megpróbálunk néhány gondolattal abban segíteni, hogy a használat hosszú távon is ugyanolyan örömteli legyen, mint amilyen reményteljes a vásárlás volt. Olyan tanácsokat írunk le, amelyek jelentősen meghosszabbítják a készülékek élettartamát, illetve költséghatékonyabbá teszik azok üzemeltetését.
Sohase vásároljunk meg úgy kozmetikai gépet, hogy nincs hozzá felhasználói tanfolyam. Ennek korrekt forgalmazónál első alkalommal ingyenesnek illik lennie. A tanfolyamon mindig ki kell, hogy térjen az oktató a karbantartási teendőkre. Erre fordítsunk kiemelt figyelmet, hiszen azok pontos betartásával sok pénzt és bosszúságot is megspórolhatunk.
Minden készülékhez van magyar nyelvű felhasználói kézikönyv. A tanfolyam után, mielőtt kipróbáljuk a gépünket az minimum elvárás lenne, hogy legalább kétszer, odafigyelve áttanulmányozzuk a gépkönyvet. Az lenne az igazán bölcs magatartás, hogyha a használat kezdetén ezt hetente egyszer megismételnénk. Bizony gyakran előfordul, hogy egy szervizeseménykor figyelmeztetjük a felhasználót, hogy a bajt egy egyszerű karbantartási rutinnal el tudta volna kerülni. Sokszor kapjuk azt a választ, hogy nem tudta a felhasználó, hogy neki ilyen feladata is van. Az esetek többségében fejből tudjuk a gépkönyv oldalszámát, ahol ez bizony pontosan le van írva.
Sajnos az is gyakran előfordul, hogy nagyobb szalonban kicserélődnek a kezelők, és az új kolléganők betanítása nem minden részletre kiterjedően történik meg. Mi azt javasoljuk, hogy mielőtt egy új kezelőt engedünk a készülékeinkkel dolgozni feltétlenül küldjük el egy felhasználói tanfolyamra. Még akkor is, ha ennek költsége van, mert a tanfolyam hiányáért sokkal nagyobb árat fizethetünk, mint magáért az oktatásért. A hasonló géppel szerzett tapasztalat sohasem elég!
Minden kozmetikai berendezés élettartama alaposan kitolható megfelelő és folyamatos karbantartással.
Ugyanilyen fontos, hogy a kezelőanyagok, tartozékok mindig gyáriak legyenek. Túl azon, hogy a gyártó csak azokra a kezelésre vállal garanciát, amelyet az ő általa ajánlott anyagokkal végeznek, a nem megfelelő minőségű kezelőanyagok súlyos károkat okozhatnak a gépekben (is). Van ilyen tapasztalatunk. Rádiófrekvenciás főpanelt eddig összesen három alkalommal kellet cserélnünk (12 év és 132 eladott gép estén). Ebből kétszer a nem megfelelő kezelőanyag használata okozta a problémát. A kezelőanyag költségét bele kell foglalni a kezelési árakba, és mindenki tapasztalni fogja, hogy így elosztva azok egyáltalán nem lesznek jelentős tételek, de biztonságossá és eredményesebbé teszik a kezeléseket. Nem mellékesen pedig, ezekre odafigyelve tapasztalni fogjuk, hogy a jó minőségű készülékek nemcsak az eredményeségükkel, hanem a hosszantartó használhatóságukkal is megörvendeztetnek minket.
Komoly csapda sajnos az a hamis érzet, hogyha jónevű forgalmazónál és nem is túl olcsón vettem egy gépet, akkor ez nem is romolhat el. Ezekre a gépekre sincs örök garancia. Kétségtelenül nagy biztonságot jelent, hogy egy tapasztalt forgalmazó a nagy szériás sikertermékét szinte biztosan azonnal tudja javítani, így nem lesz kiesés a kezelésekben meghibásodás estén (mi legalábbis így csináljuk), de attól ennek még lesz költsége!
Nálunk itt, a Center Kft.-nél kirívóan alacsony a meghibásodási arány, hiszen a portfóliónk összeállításánál kiemelt figyelmet fordítunk a stabil műszaki tartalomnak. 10 általunk forgalmazott készülékből 5 éven belül 2 jelenik meg a szervizünkben. Ez iparági szinten is nagyon alacsony aránynak számít. Ugyanakkor ez természetesen azért nem vigasztalja azokat, akiknek mégiscsak elromlik a gépük. De! (És kicsit ezért a de-ért is íródott ez a cikk.) A meghibásodások több mint 65%-a bizonyíthatóan felhasználói hiba. Ez számunkra megdöbbentő, hiszen ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy minden második probléma elkerülhető lett volna. Ezúton kérek minden kedves vásárlónkat, hogy fordítson kiemelt figyelmet a készülékek szakszerű használatára és karbantartására! A Center Kft. a berendezések eladásából szeret bevételhez jutni, mert meggyőződésünk, hogy ezzel szakmai sikerekhez juttatjuk a vásárlóinkat. Ugyanakkor nem szeretünk bevételt termelni alkatrészek eladásából. Ezúton kérjük a szakembereket, hogy okos üzemeltetéssel kíméljenek meg minket ezektől az utóbbi bevételektől.
Forrás: Well magazin 11. szám