Sok kozmetikussal előfordul, hogy jóhiszeműen kiválaszt egy kozmetikai gépet, amiről jókat ígértek a reklámban és jó áron kínálják. Később azonba a gép nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Az ilyen csalódásoktól körültekintő kiválasztással megkímélheti magát. Mégis milyen szempontokat érdemes szem előtt tartani, hogy a berendezés egyszerre szolgálja a tulajdonosa és a vendégek elégedettségét?
Kozmetikai gép vásárlásakor első lépés az igények felmérése
Egy kozmetikai gép vásárlása akkor térül meg, ha megfelelő kereslet mutatkozik rá. Éppen ezért a legelső lépésben azt kell átgondolni, hogy mi az az értékhatár, amit a vendégek hajlandóak kifizetni egy kezelésért. Mennyi idő alatt mutatkozik reális esély a beruházás megtérülésére.
Gondoljon arra is, hogy vendégei mindig azt a szolgáltatást fogják keresni, ami különleges és új. Éppen ezért lehet, hogy olyan kozmetikai gépbe érdemes fektetnie, amivel prémium szolgáltatást tud nyújtani akár egy új vendégkörnek. Ha megvan a beruházás költségkerete, a következő lépés a megbízható forgalmazó kiválasztása. A kozmetikai gépekkel kapcsolatban a forgalmazó a szakértő. Ezért ha Ön jól választja meg, hogy kivel dolgozik együtt, nyugodtan megbízhat az ő tapasztalataiban. A régóta a piacon lévő, hiteles forgalmazó ismeri a kozmetikai gépek gyártóit. Így nagy számú készülékből nagy biztonsággal választja ki azokat, amelyek ár-érték arányban a legtöbbet fogják nyújtani Önnek.
Kire bízza a szakmai sikerét?
Ahhoz, hogy a megfelelő hosszú távú szállító partnert ki tudja választani, több komoly forgalmazóval érdemes felvenni a kapcsolatot. Lehetőleg olyan forgalmazót válasszon, aki hosszú ideje a piacon van, akivel rendszeresen találkozik szakmai kiállításokon és fórumokon. A kiválasztás során ügyeljen arra, hogy ne dőljön be az átlátszó marketingígéreteknek. Ha több forgalmazót keres meg, érdemes ugyanazokat a kérdéseket feltenni nekik, így azonnal kiderül a különbség a szakmai felkészültségüket illetően is. Jó iránymutatást ad a forgalmazó megbízhatóságáról, hogy az értékesítő mennyire hiteles szakmailag, arra fordítja-e az idejét a megbeszélések során, hogy megismerje az Ön igényeit, és hosszú távon megfelelő megoldást kínáljon, esetleg azzal foglalkozik-e többet, hogy más forgalmazókat és berendezéseket kritizál. Érdeklődjön, hogy kipróbálhatja-e a berendezést.
Kérdezzen rá, hogy mennyi időt vesz igénybe a kozmetikai gép használatának oktatása: egy órás oktatás során képtelenség megismertetni a technológiát, a gép használatát, elmondani a hatékonyságnövelő tippeket és felhívni a figyelmet a kritikus pontokra. Nagyon fontos, hogy a forgalmazó a telephelyén látja-e el a szerviztevékenységet, és hogy saját csapattal dolgozik-e, vagy ezt a tevékenységet kiadja-e bérmunkába.
A legbiztosabb azonban mindenképpen az, ha kér öt referenciaügyfelet a forgalmazótól, és valóban beszél is velük! Kérdezze meg tőlük, hogy mennyire tartotta be a cég az ígéreteit, mik a tapasztalataik a szervizzel kapcsolatban stb. Egy kollégája véleménye sokat nyom a latban, és ez az egyetlen lehetőség, hogy a korábban hallott ígéreteket ellenőrizni tudja. Beszédes információ az is, ha a forgalmazó nem tud öt olyan kozmetikát megadni, akik használják az adott berendezést, és szívesen beszélnek a tapasztalataikról.
A kozmetikai gép minőségét illetően nem érdemes a gyártó országból messzemenő következtetéseket levonni, mert egyre több valóban jó minőségű termék érkezik a Távol-Keletről. Annak érdemes utánanézni, hogy Nyugat-Európában hány országban forgalmazzák az adott terméket. Mindenképpen célszerű odafigyelni a berendezés minősítésére. A CE tanúsítvány alapkövetelmény, míg az orvosi CE már kiemelt minőséget, klinikailag bizonyított eredményességet jelent.
Hogyan válassza ki a kozmetikai gépet?
A berendezés kiválasztásakor soha ne a külcsínből induljon ki, mert az nem minden esetben tükrözi a valódi értéket. Ne feledje: a vendége is a jó eredményt várja el Öntől. Az értékesítővel közösen érdemes meghatározni, hogy melyik gép vagy gépek a leginkább alkalmasak arra, hogy hosszútávon biztos bevételt termeljenek. Érdemes a gépeket úgy kiválasztani, hogy azok a szalonjában idővel egy egymásra épülő kezelési rendszerré álljanak össze. Az igényes alakformáló kezelések elengedhetetlen záró eleme például a hullámmasszázs, amit nem szabad kihagyni egy rendszerből sem.
Célszerű megfontolni, hogy mekkora kockázatot hajlandó vállalni a beruházással. Fektetheti a pénzét olyan technológiákba, amelyek ugyan nem számítanak újdonságnak, de hosszú ideje bizonyítottan jól működnek (ilyen például a rádiófrekvenciás arc- és testkezelés) vagy az utóbbi időben felkapott és népszerű, azonban hosszútávú hatékonysági és biztonsági vizsgálatokkal nem alátámasztott technológiákba (ilyen például a kavitáció). Egy technológián belül arra is oda kell figyelni, hogy maga a berendezés hányadik generációt képviseli. A rádiófrekvenciás berendezéseknél például a teljes testen áthatoló, és ezért nem veszélytelen monopoláris technológia már nem állja meg a helyét a legújabb fejlesztéseket tartalmazó, két kezelési mélységben ható valódi hexapoláris berendezésekkel (BOM) szemben.
Mindenkinek fontos az ár, azonban érdemes végiggondolni, hogy megvenne-e, és beültetné-e a családját nyugodt szívvel egy 20 milliós BMW-hez megtévesztésig hasonló autóba, amiről a forgalmazó azt állítja, hogy ugyanazt tudja, mint a drágább verzió, és csak 5 millióba kerül. Ugyanez a helyzet azokkal a berendezésekkel, amik három, négy technológiát magukba foglalnak, azonban az áruk alacsonyabb, mint egy egytechnológiás gépnek önmagában. A piacon egy megbízható, 3 fejes RF berendezés 2 millió forintnál kezdődik, egy jó kavitáció 5 kezelőfejjel körülbelül 1,5 millió forint. Vajon mit tudhat az a berendezés, amit ennél is olcsóbban kínálnak, és kavitációs valamint RF egységgel is rendelkezik? Léteznek természetesen bizonyítottan hatékony kombinált alakformáló berendezések is a piacon, ezek azonban magasabb árfekvésűek.
Gondolja át!
Fontos, hogy vendégei Önnel fogják azonosítani a berendezés és a kezelés minőségét, ezért mindenképpen érdemes elegendő időt és energiát áldozni a kiválasztásra, hogy döntését akár évek múlva is büszkén vállalhassa.
Forrás: Well magazin 1. szám