Nagy trükkök nincsenek. Ismerünk olyan forgalmazó céget, amelyik a hírlevélsorozatában arra buzdít, hogy legyünk igényesek, szépen öltözöttek, a kozmetika is legyen takaros, csinos és mosolyogjunk sokat, és akkor majd elnyerjük a vendég bizalmát. Igen, ez mind kell. Csakhogy a forgalmazó elfelejtkezik a legfontosabbról: nyújtsunk valóban minőségi szolgáltatást, amit csak minőségi gépekkel, alapanyagokkal, kozmetikumokkal fogunk megtenni. Talán azért ez a nagy feledékenység, mert az illető forgalmazó a legalacsonyabb árkategóriás termékeket próbálja rásózni a kozmetikusokra.
A legfontosabb marketing tanács
Ha a kozmetikai szalonod marketingjéről van szó, először is kínálj minőségi szolgáltatást. Minden más is fontos, de ez a leginkább. Merthogy azért megy el valaki a kozmetikába, hogy eredményes kezelést kapjon. Persze nagyon fontos, hogy jól érezze magát, meg hogy szép legyen a tapéta, de a vendég nem a tapétával azonosít Téged, hanem az eredménnyel. A tapétáért nem fog visszajönni, de a jól sikerült kezelésért igen. Nem drága gépet kell venni, hanem jót. Viszont rosszat még akkor sem, ha nagyon olcsó. Azért akarsz fizetni, hogy elveszítsd a vendégeidet?
A kezelésed minőségéhez hasonlítható fontosságú következő marketing tanács, a vendégeid felé folytatott kommunikáció. A mai informális társadalomban alapvetés, hogy te is informatív és kommunikatív honlappal rendelkezz. Legalább ilyen fontos, hogy ezt folyamatosan gondozd is. E tárgyban legyenek saját ötleteid, és csak a megvalósítást bízd szakemberre. Ne legyen pont olyan portálod, amilyen a többieké. (A legtöbb kozmetikus megnézi, milyen honlapjai vannak másoknak, és nagyon hasonlót akar ő is.) Egyértelmű legyen a vendégnek, hogy számára a te szalonod az ideális megoldás, és akár messziről is érdemes elutaznia hozzád, mert nem csak kivételes tudást képviselsz, hanem olyan technikával rendelkezel, amelyet csak kevés helyen találhat meg. Mutasd is meg az eredményeidet! Legyenek a honlapon előtte-utána képek, de ne gyári marketing fotók, hanem a Te kezelési képeid! Ez a leghitelesebb, amit üzenetként megfogalmazhatsz.
Döntő az árazás
És akkor ne kerüljük meg a legfontosabb kérdést, a kezelési árakat. Mi úgy látjuk, hogy a legtöbb kozmetika ezt rontja el. De nagyon! Talán egyetlen szakma vagy szolgáltatási ág sincs, amelyik ilyen szinten belevetette magát a kuponozásba, mint a kozmetikusok. Erről írtunk már, így nem térnék ki rá részletesen, de azért az figyelemre méltó, hogy miközben az elmúlt két évben jelentősen nőtt a kozmetikai kezelések száma, mindeközben alig nőtt valamit a szektorban elköltött pénz összege.
Szóval akkor hogyan árazzunk? Mindenképpen úgy, hogy a legolcsóbb és a legdrágább kezelési árunk között jelentős különbség legyen. Ne csak a szemöldökszedésre érkezők legyenek a célcsoportunkban, hanem a prémium kezelésre vágyok is. Ha ez utóbbi körnek nem tudunk megfelelő minőségű kezeléseket kínálni, akkor a bevételeink is folyamatosan elmaradnak attól, ami biztosítani tudja a fejlesztéseket, és attól is, amit elvárásként a saját munkánk ellenértékeként elvárhatnánk. Az természetesen nem baj, ha ők kevesen vannak (de mindenképpen legyenek), mert a bevétel jelentős hányadát ők biztosítják majd. Az áraink széttartása azért is fontos, mert a meglévő vendégkörünk egy részének is változik idővel a fizetőképessége. Ha nem kínálunk felső kategóriás kezeléseket, pont akkor fog elhagyni a vendégünk, amikor megengedheti magának, hogy többet költsön a kozmetikában. Ne mi döntsük el, hogy a vendégünk mennyi pénzt szán egy kezelésre, bízzuk ezt a döntést inkább rá.
És most érünk vissza a bevezető gondolathoz. Természetesen nagyon fontos, hogy milyen szép a kezelő ruhánk, és az is lényeges, hogy milyen kedves a mosolyunk, de ezekkel sem tudjuk majd megkerülni azt a tényt, hogy jó minőségű anyagokat használjunk és jó minőségű gépekkel dolgozzunk. Mert akkor el tudjuk adni a kezeléseinket. Olyanoknak, akiknek szeretnénk, és legfőképpen annyiért, amennyiért szeretnénk.
Forrás: Well magazin 6. szám