Gépvásárláskor mindenkiben vannak kétségek, bizonytalanságok. Például, hogy mi történik, ha elromlik a gép. Éppen ezért már a gép vagy a forgalmazó kiválasztásakor érdemes annak is utánajárni, hogy milyen szerviz-szolgáltatásokra számíthat probléma esetén. Hiszen ez később kulcskérdéssé válhat.
Amikor kiválasztják a gépet, akkor a készülék paraméterein és árán túl elsősorban azt szokták nézni az ügyfelek, hogy szimpatikus-e az értékesítő. Megbíznak-e benne, mennyire rugalmasan és figyelmesen kezelik az igényeiket, mennyire tartják őket partnernek. Néhány vevőben felmerül ilyenkor a kérdés, hogy mi történik, ha elromlik a gép, de általában nem történik különösebb tudakozódás, vizsgálódás azzal kapcsolatban, hogy milyen minőségű a szerviz. Van pár dolog, amire érdemes rákérdezni a szervizzel kapcsolatban, mert ezekből már komoly következtetést lehet levonni.
Kérdezze meg a forgalmazótól…
Kérdezze meg mindenképpen a vásárlás előtt, hogy a forgalmazó saját maga látja-e el a szerviztevékenységet, vagy kiadja alvállalkozásba. A saját stáb a javítás átfutási ideje és költsége miatt is fontos, de azért is, mert teljesen más felelősséggel áll a munkához, mint egy külsős cég. Kérdezze meg, fizikailag hol van a szerviz! Kérdezzen rá, hogy hány főből áll a szerviz csapat! Ha egy szervizes kolléga van, Ön szerint mi történik, ha az illető szabadságra megy, vidéken szervizel, vagy éppen akkor lesz beteg, amikor az Ön gépe is meghibásodik?
Ha jó minőségű gépben gondolkozunk, akkor a döntés nem 1-2, hanem 8-10 évre szól. Ez esetben viszont már az is jó kérdés lehet, hogy ha a gép 8 év múlva romlik el, vagy akkor kell benne valamilyen alkatrészt cserélni, akkor mi fog történni? A jelenlegi szerviz rendelkezik ennyi ideig visszamenőleges javítási ismerettel és alkatrészekkel? És számíthatunk-e rá, hogy 10 év múlva is működni, létezni és segíteni fog a cég?
Akkreditált szerviz
Az egyik legnagyobb előnyt és biztonságot az jelenti a vevő számára, ha a forgalmazó egyben gyártói akkreditált szervizképviselet is. Ennek az a lényege, hogy a gyártó és a forgalmazó szervizcsapata rendszeres és szoros a kapcsolatot tart fent. A nagy gyártók rendszeresen tartanak szerviztréningeket, ahol az akkreditált szervizek képviselői friss, átfogó és részletes javítási és karbantartási információkhoz juthatnak. Ezáltal sokkal rövidebb idő alatt meg fogják találni a hiba okát, és sokkal gyorsabb lesz a javítás. Kisebb lesz az esélye annak, hogy a gépet vissza kell küldeni a gyártónak, ami esetenként akár több hét kiesést is jelenthet a kozmetikusnak. Az akkreditált szerviz sokkal több kérdést tud saját hatáskörében, gyártói segítség nélkül megoldani.
Fontos a jól felszerelt alkatrészbázis
Megnyugtató ezen túl, ha a szerviz jól felszerelt eszközparkkal és alkatrészbázissal rendelkezik. Bár az ilyen beruházás nem olcsó, az igazán színvonalas, magukra adó cégek áldoznak rá. Nagyon hasznos lehet pl., ha elviszi az IPL készülékét lámpacserére, és a szerviz a csere előtt és után a teljesítményét is meg tudja mérni. Így Ön tisztában lesz azzal, hogy milyen energiaértékkel dolgozik a gép, ami nem utolsó a kezelési eredmények szempontjából.
Végül próbáljon valamilyen benyomást szerezni arról, hogy kritikus helyzetben milyen színvonalú szolgáltatást várhat a szerviztől! Beszéljen pár mondatot a szervizes kollégákkal! Jó a szakemberek problémamegoldó képessége és hozzáállása? Tud bízni bennük? Látszik, hogy azon fognak dolgozni, hogy minél hamarabb megoldódjon a gondja? Vagy hárítani akarnak majd, és megpróbálják ledobálni magukról a felelősséget? Ha a fenti kérdéseket körüljárta, akkor jó eséllyel meg fogja tudni jósolni, hogy mi fog történni később, amikor felvillan egy hibajelzés.
Némi előzetes körültekintéssel nagyon sok minden leszűrhető a szervizszolgáltatás minőségével kapcsolatban. És talán vásárláskor nem gondol rá, ez elsődleges kérdéssé válik akkor, amikor – ne adj’ Isten – a helyzet úgy hozza, hogy szükség lesz rá.
Forrás: Well magazin 7. szám