A Center Kft. 30 éves múltjának köszönhetően végig kísérte a kozmetikai ipar gyors fejlődését. Folyamatosan keressük azokat a technológiákat, gépeket, kezeléseket, amelyeket hatékonyan lehet használni a kozmetikus szakmában. Az általunk képviselt márkák világviszonylatban is elismertnek számítanak. Magyarországon és a környező európai országokban is. Ha „jó gépet akarsz, akkor az Center” olvassuk a szakmai fórumokon.
Filozófiánk, hogy mi nem gépeket árulunk, hanem partnerséget kínálunk. Ennek köszönhetően egyre több szakember fordul hozzánk, legyen az kezdő kozmetikus a pályája elején, vagy mesterkozmetikus a pályája csúcsán. Szakmai rendezvényeket tartunk többféle témában: arckezelés, testkezelés, fényesztétika, orvosi szegmens.
Az oktatásban is nagy szerepünk van, mert számos kozmetikus iskola hozzánk hozza el a diákokat elektrokozmetikai képzésre. Ilyenkor rajtunk is nagy a felelősség, hiszen kezdőként nálunk találkoznak először a mai modern technológiákkal. Sokszor egy ilyen nyílt nap után visszatérnek hozzánk kipróbálni, közelebbről is megismerkedni egy-egy berendezéssel, amivel szívesen dolgoznának. Külön öröm számunkra, amikor a sikeres vizsga után felkeresnek bennünket, és a segítségünket kérik a pályájuk elindításában.
A kozmetikusi szakma nagyon népszerű a fiatal lányok és a pályájukat elhagyó, szakmát változtatni vágyó felnőtt nők körében, sokszor már az iskolapadban kiderül, ki fogja elkezdeni. Komoly nehézséget jelent azonban egy kezdő kozmetikus számára, hogy merre induljon. A kozmetikai ipar nagyon sokrétű, sokszínű, nehéz benne eligazodni. Mi próbálunk mindig olyan irányokat mutatni, amivel hosszú távon sikeres szakemberek lehetnek.
Így induljon, így fejlesszen a kezdő kozmetikus
Minden elhivatott, motivált kezdő fejében él egy kép arról, milyen lesz a saját kis szalonja, és mindent elkövet, hogy az álmát megvalósítsa. Ennek érdekében komoly anyagi forrásokat kell megmozgatni, egy igényes szalon kialakítása, felszerelése nem kis beruházás. Mire oda jutnak, hogy a szolgáltatásokat kialakítsák, sokuknak elfogy a pénze. Ekkor szokott előfordulni, hogy külsőségekben egy igényes, szép szalon kerül kialakításra, de sajnos a szolgáltatásoknál kompromisszumot kell kötni, ami gyakran a minőség rovására megy.
Természetesen fontos az ízléses környezet, de ne ezzel akarjunk kitűnni a tömegből. A színvonalat a szakmaiságunkkal és a jó minőségű, eredményes kezelések kidolgozásával határozzuk meg. Találjuk meg az összhangot a külcsín és a belbecs között. Ne csak szépek, jók is legyünk!
Vendégkört úgy tudunk kialakítani, ha látványos, eredményes kezeléseket nyújtunk, és szakmailag megalapozott választás alapján kínáljuk a szolgáltatásokat.
Fontos a jó hatóanyagok kiválasztása. Ma már számos innovatív márka létezik, de ne ragadjunk le évekre valami mellett. Próbáljunk ki újakat, legyen többféle kínálat árban is. A vendégeknek adjunk alternatívákat, ne mi döntsük el, mire van pénzük. Ha szakmailag hitelesek vagyunk, a vendég mindent elhisz nekünk és bízik a tanácsunkban. Ezért már az elején pozícionáljuk magunkat. Egy kezdő kozmetikusnak sem kell kompromisszumot kötni. Az első döntések évekre meghatározzák a vendégköröd összetételét.
A mai fejlesztéseknek köszönhetően már olyan berendezésekkel tudunk dolgozni, amik a tisztítástól a hatóanyag-bevitelig, a ránctalanítástól, a gyulladáscsökkentésig mindent képesek megoldani. A gyártók a technológiákat úgy ötvözték, hogy azok egymás hatását erősítve, kiegészítve tudjanak dolgozni. A berendezések könnyen kezelhetőek és széles körben használhatóak.
Egy újonnan nyíló szalon esetében fontos, hogy minden korosztály számára, minden vendégtípus részére tudjunk kezelést összeállítani. Elengedhetetlen a hydroabrázió és ha még többet szeretnénk nyújtani, az oxigénes tisztítás sem hiányozhat a palettáról. Ha tisztítás után tartós eredményeket akarunk elérni, akkor mindenképpen szükséges az elektrokozmetikai eljárás. Hatóanyag-bevitelnél nem tudjuk kizárni a gépeket, viszont választhatunk ultrahang, iontoforézis vagy elektroporáció közül. Ezek segítségével látványosabb, tartósabb kezeléseket végezhetünk. Ha pedig kifejezetten az anti-aging vonalat erősítenénk, akkor a rádiófrekvencia verhetetlen.
Folyamatosan fejleszteni, mindig újat mutatni
Ha már évek óta dolgozunk kozmetikusként, van egy jól felépített vendégkörünk, akkor is érdemes megújulni, fejlődni. A kozmetikusi szakma az állandó tanulásról, fejlődésről szól. Az alap technológiák mellett megtalálhatóak olyan eljárások, amelyekkel kibővíthetjük a meglévő kezeléseinket. A vendégek igényei, anyagi forrásai is változhatnak, ennek megfelelően érdemes ezzel lépést tartani és lekövetni. A vendégek sokszor úgy gondolják, hogy jobban tudják a szakembernél mire van szüksége a bőrüknek, ezért gyakran konkrét igényekkel érkeznek. A gyors információáramlás, az internet ma már nem szab gátat a felvilágosult vendégeknek…. Ezért is fontos, hogy lépést tartsunk. A technológiák ismerete, használata a régi motorosokat is megújulásra, frissítésre ösztönzi.
A tisztítási fázisban ma már elismert, keresett technológiának számít a hydrodermabrázió (Aqua Clean technológia), amely fájdalommentesen egészíti ki és segíti a kézi tisztítást. A fájdalom nélküli tisztításnak köszönhetően bővíthető a vendégkör a férfiak felé, vagy akár a problémás tinik felé is.
Az idősödő bőr kezelése kihívás a szakemberek számára, sokszor egy-egy hatóanyag kevésnek bizonyul, többet várnak a vendégek. A látványos, eredményes kezelések érdekében hajlandóak többet fizetni, csak használjon. Kicsit az orvosesztétikai vonalat súrolja már a HIFU technológia és a mátrix Rf technológia. Mindkettő képes a sebészi beavatkozás nélküli liftingre, arcfiatalításra. Két olyan technológia, amellyel extra szolgáltatást nyújthatunk a vendégeinknek. Kevés kezelésszámmal már látványos eredményeket hozhatunk – ezek az eljárások bizonyos szinten „arcszobrászatnak” számítanak.
Az elektrokozmetika, a gépek használata ma már alap egy modern gondolkodású szakember számára. Arra kell figyelni, hogy csak olyan szolgáltatásokat kínáljunk, amiben mi magunk is hiszünk.
Legyünk önazonosak. A szalon kialakításában, a választott szolgáltatásokban. A terméksorokban a saját egyéniségünk, szakmai hitvallásunk, stílusunk egységes arculatként jelenjen meg.
A hitelesség, a szakmaiság és a minőség a hosszú távú piacon maradás kulcsa.
Forrás: Well magazin 10. szám